DET HÄR FÅR DU

Servicetjänsten KONE 24/7 Connected Services ger färre driftstopp, eftersom hissarna själva meddelar vår tekniska support innan ett allvarligt fel hinner uppstå. Dessutom kan du lättare övervaka alla serviceaktiviteter på din utrustning enkelt via KONE Online.

SÄKERHET

Intelligenta hissar skapar förutseende hissunderhåll vilket innebär bättre säkerhet än någonsin tidigare. Tack vare analyser dygnet runt minimeras risken för att någon fastnar i hissen, och du har kontroll över att de viktigaste hissarna alltid fungerar. Om ett problem uppstår, meddelar hissen vår tekniska support och vi åtgärdar det direkt.

img_konedoreclose535x365

ÖKAD TRANSPARENS

Undvik tråkiga överraskningar och håll dig informerad om hissens status. Du får kontinuerlig information via valfri kanal, till exempel KONE Online eller KONE Mobil. Om en hiss i en grupp slutar fungera, får du veta det genast veta det innan felet hinner orsaka störningar i byggnaden och leda till klagomål.

img_värdeökadtransperans

INTELLIGENS

Smartare förutseende underhåll baserat på fortlöpande analyser minskar risken för plötsliga problem med hissarna och garanterar maximal tillgänglighet. Du sparar tid och optimerar både byggnadens personflöde och din verksamhet. En förbättrad användarupplevelse gör din byggnad mer attraktiv för hyresgästerna.

img_värdeintelligens

DAGS ATT SÄTTA STOPP FÖR HISSPROBLEMEN INNAN DE HINNER UPPSTÅ

Nya KONE 24/7 Connected Services är nästa steg mot framtidens hissunderhåll. Tjänsten gör din hiss så intelligent att felen upptäcks i förväg.

SÅ HÄR FUNGERAR DET

Bättre planerat, snabbare och mer förebyggande underhåll.

1

Sensorer bevakar din hiss och intelligent teknik analyserar och upptäcker potentiella problem innan de uppstår.

img_KONE-connectedservices535x365

2

Teknikerna underättas omedelbart om potentiella problem och får redan innan besöket viktig information.

img_teknikerbil535x365

3

Vi skickar tydliga meddelanden till dig i realtid och rapporterar om alla åtgärder vi gör.

img_KONEonline man with coffee

VÅRT UPPDRAG: ENBART PLANERAT OCH FÖREBYGGANDE UNDERHÅLL

Se videon om hur Humlegården blev en framgångshistoria.

KUNDCASE: HUMLEGÅRDEN FASTIGHETER

KUND

Företag som vill hyra förstklassiga kontorslokaler i Stockholm vänder sig ofta till Humlegården Fastigheter, ett fastighetsbolag som äger lokaler i några av stadens mest exklusiva byggnader. Humlegårdens kunder förväntar sig det absolut bästa. Då finns det inget utrymme för hissar som krånglar. Humlegården äger 53 fastigheter i och omkring Stockholms innersta och KONE 24/7 Connected Services har installerats i 65 av deras hissar.

MÅL

“Vi vill bidra till en bättre vardagsmiljö och höjd kvalitet för alla våra kunder. Våra hissar är en viktig del av kundupplevelsen i våra fastigheter, och därför vill vi minimera antalet oplanerade stopp och maximera den tekniska livslängden, vilket kräver nya innovativa sätt att arbeta med förebyggande underhåll och service.” Per Rosén, Fastighetschef.

RESULTAT

Under det första halvåret identifierades 30 tidiga tecken på underhållsbehov som åtgärdades proaktivt innan de orsakade stopp. Det var 35 oväntade problem per år som krävde omedelbart underhåll.

RESULTAT HOS VÅRA KUNDER

Dessa data samlades in under ett års tid från 100 uppkopplade hissar av olika fabrikat och ålder i olika typer av byggnader.

FÖRUTSEENDE UNDERHÅLL

Vi upptäcker i ett tidigt stadie behov av underhåll och vidtar åtgärder innan problem uppkommer.

Image-icon med textfelhiss

SPARAD TID OCH NÖJDARE ANVÄNDARE

Det minskar antalet driftstopp och andra större problem.

Image-Icon med text 60 farreinc

FLER PROBLEM LÖSTA UNDER ETT ENDA BESÖK

Då våra tekniker känner till felets art innan de anländer, har de rätt reservdelar med sig och kan åtgärda problemet snabbt.

Image-icon med text-flerlostaproblem
office-broschyr 24/7

VAD FÅR DU MED KONE 24/7 CONNECTED SERVICES? LADDA NER BROSCHYREN OCH LÄS MER

Vår broschyr De intelligenta hissarna är här berättar mer om hur förebyggande hissunderhåll kan gynna din fastighet och verksamhet.

Kontakt

Fyll i formuläret nedan för att berätta mer om hur vi kan hjälpa dig. En av våra medarbetare kontaktar dig så snart som möjligt.

Sample form






+46







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Installing new equipment in an existing building|Repairing or upgrading existing equipment|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services|Other
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|People Flow planning|Other

Observera att när du skickar in detta formulär samlar vi in dina personuppgifter. Mer information om behandling av personuppgifter finns i vår Personuppgiftspolicy.


Cookies

Vi använder cookies för att optimera webbsidans funktionalitet och för att ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Om du godkänner alla cookies, klickar du på "acceptera"-knappen. Du kan läsa mer om vår datahantering i vår sektretesspolicy.

WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

Inget föreslaget land kunde hittas

Visit country site