Det finns ett bättre sätt som gör hissen intelligent! KONE 24/7 Connected Services – förutseende underhåll.
DET HÄR FÅR DU
Servicetjänsten KONE 24/7 Connected Services ger färre driftstopp, eftersom hissarna själva kan meddela vår tekniska support innan ett allvarligt fel hinner uppstå. Dessutom kan du lättare övervaka alla serviceaktiviteter på din utrustning enkelt via KONE Online.
SÄKERHET
Intelligenta hissar skapar förutseende hissunderhåll vilket innebär bättre säkerhet än någonsin för slutanvändarna. Analyser dygnet runt minimerar risken för olyckor eller att någon fastnar i hissen. Om ett problem inträffar, meddelar hissen vår tekniska support, och vi åtgärdar felet direkt.
ÖKAD TRANSPARENS
Undvik tråkiga överraskningar och missnöje bland de boende och besökare. Du har koll på alla hissarnas status och alla serviceaktiviteter KONE utför, enkelt via KONE Online eller KONE Mobil. Vilket gör att du är bättre förberedd på frågor från de boende och vet att problemet redan är löst när de hör av sig.
INTELLIGENS
Ett smartare, förutseende underhåll utifrån fortlöpande analyser besparar dig tid och besvär. Intelligenta hissar gör det möjligt för oss att åtgärda potentiella problem innan de uppstår. Problemen går att lösa snabbare, oftast med ett enda besök. På så sätt undviks större problem med små förebyggande insatser.
DAGS ATT SÄTTA STOPP FÖR HISSPROBLEMEN INNAN DE HINNER UPPSTÅ
Nya KONE 24/7 Connected Services är nästa steg mot framtidens hissunderhåll. Tjänsten gör din hiss så intelligent att felen upptäcks i förväg.
SÅ HÄR FUNGERAR DET
Bättre planerat, snabbare och mer förebyggande underhåll.
1
Sensorer bevakar din hiss och intelligent teknik analyserar och upptäcker potentiella problem innan de uppstår.
2
Teknikerna underättas omedelbart om potentiella problem och får redan innan besöket viktig information.
3
Vi skickar tydliga meddelanden till dig i realtid och rapporterar om alla åtgärder vi gör.
Behov av att hissarna alltid fungerar
Därför valde Brf Strandpromenaden att installera KONE 24/7 Connected Services.
RESULTAT HOS VÅRA KUNDER
Dessa data samlades in under ett års tid från 100 uppkopplade hissar av olika fabrikat och ålder i olika typer av byggnader.
FÖRUTSEENDE UNDERHÅLL
Vi upptäcker i ett tidigt stadie behov av underhåll och vidtar åtgärder innan problem uppkommer.
SPARAD TID OCH NÖJDARE ANVÄNDARE
Det minskar antalet driftstopp och andra större problem.
FLER PROBLEM LÖSTA UNDER ETT ENDA BESÖK
Då våra tekniker känner till felets art innan de anländer, har de rätt reservdelar med sig och kan åtgärda problemet snabbt.
VAD FÅR DU MED KONE 24/7 CONNECTED SERVICES? LADDA NER BROSCHYREN OCH LÄS MER
Vår broschyr De intelligenta hissarna är här berättar mer om hur förebyggande underhåll kan gynna ditt bostadshus. Broschyren är också värdefull att dela med sig av till övriga i bostadsrättsföreningen.
Fyll i formuläret nedan för att berätta mer om hur vi kan hjälpa dig. En av våra medarbetare kontaktar dig så snart som möjligt.
Sample form
Cookies
Vi använder cookies för att optimera webbsidans funktionalitet och för att ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Om du godkänner alla cookies, klickar du på "acceptera"-knappen. Du kan läsa mer om vår datahantering i vår sektretesspolicy.
WELCOME TO KONE!
Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?