WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Visit country site

Cookies

Vi använder cookies för att optimera webbsidans funktionalitet och för att ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Om du godkänner alla cookies, klickar du på "acceptera"-knappen. Du kan läsa mer om vår datahantering i vår sektretesspolicy.

Till toppen av sidan

Kontakt

Hur kan vi hjälpa dig?

Allmänna förfrågningar

För allmänna frågor, kontakta vår kundservice på

tel. 0771-50 00 00

Du når oss på vardagar mellan kl. 08.00-16.00.

customerservicesweden@kone.com

Rapportera servicebehov eller en incident

För att göra en felanmälan eller rapportera en nödsituation, kontakta oss på:

Tel. 0771-50 00 00 (knappval 1). Öppet dygnet runt.

empty

felanmalan@kone.com

(vid fall som inte är brådskande)

Vanliga frågor och svar

Nedan hittar du användbara svar på vanliga frågor om underhåll av utrustning och hur du får information om pågående och kommande underhållsarbete.

  • Du och ditt team har via webbportalen KONE Online och appen KONE Mobil dygnet runt tillgång till prestanda-, underhålls-, haveri- och reparationsdata för all din utrustning.

  • Du kan kontrollera statusen för din utrustning via KONE Online eller KONE Mobil. Om utrustningen omfattas av KONE 24/7 Connected Services kan du se om vi redan arbetar med att åtgärda problemet. Du kan göra en serviceförfrågan eller rapportera en incident genom att ringa oss eller kontakta oss direkt från KONE Online eller KONE Mobil.

  • I KONE Online eller KONE Mobil ser du alla kommande och tidigare underhållsbesök för all utrustning som vi underhåller åt dig.

  • Med KONE 24/7 Connected Services kan vi ännu bättre förutsäga, underhålla och vidta åtgärder innan något går sönder.
    Kontakta din lokala KONE-representant för mer information.

Kontakt

Du kan använda formuläret nedan för att berätta mer om hur vi kan hjälpa dig. Någon i vårt team kommer att kontakta dig så snart som möjligt.

Sample form






+46







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Installing new equipment in an existing building|Repairing or upgrading existing equipment|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services|Other
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|People Flow planning|Other

Observera att när du skickar in detta formulär samlar vi in dina personuppgifter. Mer information om behandling av personuppgifter finns i vår Personuppgiftspolicy.