WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Visit country site

Cookies

Vi använder cookies för att optimera webbsidans funktionalitet och för att ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Om du godkänner alla cookies, klickar du på "acceptera"-knappen. Du kan läsa mer om vår datahantering i vår sektretesspolicy.

  • KONE Sverige
  • En smartare hiss ­­– så ligger du steget före
Till toppen av sidan

En smartare hiss ­­– så ligger du steget före

Krånglande hissar, arga grannar och dålig stämning i fastigheten? Då är det dags att återta kommandot över hissen och lösa problemet. Med KONE 24/7 Connected Services ligger du alltid steget före. Läs mer om tjänstens intelligens, flexibilitet och transparens.

Eftersom hissen är en funktion som många i huset är beroende av kan en hiss som krånglar och inte fungerar skapa stor frustration och dålig stämning bland de boende i fastigheten. Kraven på tillgänglighet, tillförlitlighet och säkerhet ökar ständigt och det duger inte längre att behöva vänta tills någon kommer hem och upptäcker problemet – det måste lösas omedelbart eller helst av allt innan det ens uppstår.

Ny intelligent teknik

Nu finns ett sätt för bostadsrättsföreningar att ligga steget före och få en stabilare och säkrare drift av hissen. Med KONE 24/7 Connected Services är hissen uppkopplad 24 timmar om dygnet. Systemet samlar hela tiden in data och information från hissen som analyseras kontinuerligt vilket innebär att problem kan åtgärdas direkt eller till och med förutses. Med den nya tekniken säger hissen själv till vad som behöver servas eller åtgärdas, ofta innan problemet uppstår. När systemet får en rapport om ett akut problem kan en tekniker snabbt skickas ut för att åtgärda problemet. Risken att komma hem till en hiss som stått stilla hela dagen eller att fastna på vägen hem minimeras. Det perfekta underhållet kan skräddarsys för varje enskild hiss och för varje fastighets behov.

Full koll på hissen

Med appen KONE Mobil kan de ansvariga i bostadsrättsföreningen följa hissens status i realtid och få meddelanden och rapporter om alla händelser, åtgärder och serviceplaner. De kan ta del av informationen när som helst och var som helst eftersom hissen är uppkopplad dygnet runt. Med full insyn i drift och underhåll minskar risken för oväntade kostnader och planering av framtida reparationer underlättas. För bostadsrättsföreningar innebär det konkret en större trygghet och förbättrad säkerhet men också att livslängden på den befintliga hissen ökar.

Det fiffiga med 24/7 Connected Services är att tjänsten inte bara fungerar på nya hissar från KONE. Tekniken går utmärkt att tillämpa även på hissar av andra fabrikat.