Vad är en nödtelefon och varför är den viktig?
En nödtelefon är ett viktigt larmsystem som dygnet runt kopplar hissen till KONEs kundtjänst. Denna anslutning säkerställer att användarna alltid kan nå KONE om hissen inte fungerar, vilket garanterar användarens säkerhet.
Hur fungerar en nödtelefon?
Nödtelefonen i hissen är ansluten till ett mobilnät via ett modem, vilket möjliggör en direkt anslutning till KONEs kundtjänst. Många av dessa nödtelefoner fungerar dock fortfarande på 2G/3G-nät – som håller på att fasas ut. Efter utfasningen kommer nödtelefoner som är beroende av 2G/3G-nät att sluta fungera.
Hur påverkar detta mig?
För att säkerställa att en nödtelefon som är ansluten till ett 2G/3G-nät fortsätter att fungera måste man uppgradera till ett modem som är kompatibelt med 4G-nätet.
Hur kan KONE hjälpa dig att smidigt navigera i den här övergången?
För att säkerställa att nödtelefoner som är anslutna till 2G/3G-nät fortsätter att fungera måste de uppgraderas så att de är kompatibla med 4G-nätet. Våra experter kan hjälpa dig att bedöma skicket på nödtelefon i din hisss samt ge rekommendation om det bästa tillvägagångssättet för dig och din utrustning.