Till toppen av sidan

Servicebeskrivningar

Ta en närmare titt på de olika tjänsterna som utgör våra KONE Care™-paket för hissar, rulltrappor, portar och automatiska dörrar.

FÖREBYGGANDE UNDERHÅLL

KONEs förebyggande underhåll bidrar till att förhindra problem innan de uppstår. Vi underhåller din utrustning baserat på användningen, åldern och andra relevanta faktorer. Vår skräddarsydda plan ser till att alla individuella komponenter och system servas i rätt tid och i enlighet med alla relevanta bestämmelser – oavsett märke.

KUNDCENTER

När du eller dina slutanvändare behöver hjälp i utrustningsrelaterade frågor är det till vårt kundcenter du vänder dig. Det är enkelt att kontakta oss och vår personal känner till din utrustning och situation och kan skicka ut en servicetekniker för att lösa ditt problem.

FELANMÄLAN

Med vår felanmälan för hissar, rulltrappor, rullband, portar och automatiska dörrar skickas en servicetekniker snabbt ut för att titta på oväntade funktionsfel, stopp eller felaktig drift. Du behöver bara ringa vårt kundcenter, så skickas en tekniker ut för att lösa problemet baserat på den svarstid som är överenskommen i ditt avtal.

FÖREBYGGANDE REPARATIONER

Om dina hissar, rulltrappor, rullband, portar eller automatiska dörrar får ett funktionsfel eller har skadade komponenter kan KONEs tekniker lösa detta. De upptäcker till och med reparationsbehov under regelbundna servicebesök och kan ofta lösa problemet innan det faktiskt blir några störningar på din utrustning.

KUNDPORTALEN KONE ONLINE

Med kundportalen KONE Online kan du hålla dig informerad om våra servicebesök, serviceförfrågningar och reparationstjänster oavsett var du är. Du får tillgång till prestanda-, service- och reparationsuppgifter för din utrustning så att du enklare kan planera och budgetera.

LARMTELEFON

Tjänsten möjliggör tvåvägskommunikation mellan hisspassagerarna och KONEs Kundcenter när den inbyggda larmknappen i korgen trycks in. Systemet identifierar automatiskt kunden och platsen så att alla problem kan lösas snabbt.

UTRYCKNING FÖR PASSAGERARE SOM FASTNAT I HISSEN

Med denna tjänst kan passagerare som fastnat i hissar snabbt och säkert släppas ut. Tack vare vår utryckningstjänst kan en tekniker genast skickas ut när vårt kundcenter får en serviceförfrågan.

BEHÖRIGHETSTJÄNST

Behörighetstjänsten för hissar, rulltrappor, rullband, portar och automatiska dörrar säkerställer att föreskrivna inspektioner som utförs av en behörig tredje part samordnas och hanteras professionellt. Det sparar möda och tid för dig genom att vi hjälper till eller hanterar inspektioner, inklusive att samordna besök och ge teknisk hjälp.

Vi har flera olika tjänster för att ge dig exakt den underhållsnivå du behöver

Verktyg och dokument

Fler verktyg och dokument