Till toppen av sidan

LYSSNA PÅ DE TALANDE HISSARNA

Nu kan hissar berätta hur de mår tack vare den nya uppkopplade 24/7-tjänsten som använder IBM Watson IoT (Internet of Things) plattform och andra avancerade tekniker för att skapa intelligent service för hissar och rulltrappor.

Låt hissarna sköta snacket

KONE har gjort hissar intelligenta. För att visa möjligheterna med uppkopplade hissar översätter vi data i realtid till röster på utvalda platser runtom i världen - så att du kan lyssna på verkliga samtal mellan maskiner. Välj en plats och lyssna nu!

De intelligenta hissarna och rulltrapporna är här

Se videon om de talande intelligenta hissarna

I korthet

KONE har i samarbete med IBM gjort hissarna smartare. Genom att ansluta våra hissar till molnet kan vi samla stora mängder data från sensorer som genom plattformen Watson övervakas, analyseras och visas i realtid. På så sätt kan vi skräddarsy perfekt underhåll för varje enskild hiss. För KONEs kunder kommer detta märkas genom färre driftstopp, färre fel och detaljerad information om underhållsarbeten. För personer som använder hissarna innebär det kortare väntetider och en mer personligt anpassad upplevelse.

Nu kan även du höra dem tala. Lyssna på våra talande hissar när de konverserar med molnet, i form av en mänsklig röst. Vi översatte deras rådata till ett språk du kan förstå. Så nu kan du se och höra hur vi övervakar och analyserar meddelanden från våra hissar. I realtid.

Lyssna – framtidens hissar är här!

Intelligenta underhållstjänster med hjälp av Watson

KONE har, som ett av världens ledande företag inom hissar och rulltrappor gått samman med en erkänd marknadsledare inom digitalisering och Internet of things, IBM, i syfte att leverera världens mest intelligenta tjänster och lösningar för hissar , rulltrappor, portar och automatiska dörrar till kunder och användare.

Watson använder sin förmåga för att i realtid analysera stora mängder data från hissensorer och gör det möjligt att identifiera och förutse problem innan de inträffar.

Realtidsdata och analyser hjälper oss att exakt förutsäga utrustningens behov och se till att våra tekniker utför proaktivt underhåll vid rätt tidpunkt.

Detta kommer att ge våra kunder och utrustningens användare den bästa People Flow upplevelsen genomförbättrad prestanda, tillförlitlighet och säkerhet.

KONE utför pilotprojekt i Sverige med uppkopplade intelligenta hissar